Każde przedsiębiorstwo zaczyna swoją drogę przez rynek od tej samej kwestii - budowania własnej marki. Jak nietrudno się domyślić markę tworzy wiele czynników: nazwa firmy, cały system jej identyfikacji wizualnej i wszelkie skojarzenia z nią związane.
W dzisiejszym wpisie skupimy się na najistotniejszym punkcie tej kwestii - nazwie firmy.
Nazwa przedsiębiorstwa to element marki, który jest najczęściej używany w komunikacji z partnerami biznesowymi, klientami oraz szeroko pojętym rynkiem.
W dzisiejszym wpisie skupimy się na najistotniejszym punkcie tej kwestii - nazwie firmy.
Nazwa przedsiębiorstwa to element marki, który jest najczęściej używany w komunikacji z partnerami biznesowymi, klientami oraz szeroko pojętym rynkiem.
Jak skonstruować nazwę przedsiębiorstwa w taki sposób, aby była ona najprostszą i najlepszą wizytówką Twojej działalności gospodarczej?
Nazwa musi być:
- łatwa do wypowiedzenia i zapisania
- prosta do zapamiętania
- uniwersalna, nie powinna wzbudzać żadnych sprzecznych emocji na innych obszarach językowych
- używana w każdym aspekcie identyfikacji firmy (strona www, ulotki, fanpage na facebook’u, itp.)
Tworząc nazwę przedsiębiorstwa należy pamiętać o kilku kwestiach:
- nazwa nie może być za długa, najlepszym rozwiązaniem jest zawarcie jej w jednym słowie
- powinna być oryginalna, chodzi głównie o to, żeby po jej wpisaniu w wyszukiwarkę internetową nie wyświetlało się kilkanaście firm o tej samej nazwie
- nie powinna być dwuznaczna, musi oddawać najlepiej emocje lub określenia związane z przedsiębiorstwem
- nie powinna odbiegać od zakresu działalności firmy, przykładowo: jeśli prowadzimy salon fryzjerski, to nie powinien on się nazywać “ostry ząbek” - skojarzenie kompletnie przeczy z daną działalnością
Kilka wyżej wymienionych rad dotyczących tworzenia nazwy przedsiębiorstwa to tylko swego rodzaju plan ramowy, oczywiście im bardziej skupimy się na odpowiednim doborze nazwy, tym istnieje większe prawdopodobieństwo, że nasza firma będzie się lepiej rozwijać na rynku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Wyraź swoją opinię.