Sprawozdanie to nic innego jak
podsumowanie zdarzeń, które zaszły w spółce z danym roku
obrotowym. Kto powinien sporządzić sprawozdanie? Kto ponosi za
niego odpowiedzialność?
PAMIĘTAJ!
Niezłożenie sprawozdania z z działalności i/lub sprawozdania finansowego we właściwym sądzie rejestrowym skutkuje karą grzywny lub ograniczeniem wolności!
Często zdarza się sytuacja, że w
spółce z o.o. z końcem roku obrotowego wygasają mandaty członków
byłego Zarządu, a od nowego roku zostaje powołany nowy Zarząd. W
takiej sytuacji do obowiązków nowego zarządu należy sporządzenie
sprawozdania z działalności spółki za ubiegły rok obrotowy
niezależnie od tego, jaki zakres informacji posiada na jej temat.
Nowi członkowie nie zostają z tym
wszystkim sami. Mają oni prawo uzyskania informacji od byłych
członków na temat tego, co działo się w spółce w ubiegłym
okresie.
Byli członkowie zarządu mają prawo
wglądu w treść sprawozdania oraz do obecności na Zwyczajnym
Zgromadzeniu Wspólników zatwierdzającym sprawozdanie.
Co powinno zawierać sprawozdanie?
W sprawozdaniu powinny zostać
przedstawione informacje na temat podjętych i zrealizowanych działań
w ostatnim roku obrotowym oraz istotne dane na temat stanu
majątkowego i sytuacji finansowej jednostki.
Sprawozdanie zarządu spółki powinno
zostać sporządzone do dnia odbycia Zwyczajnego Zgromadzenia
Wspólników – do 6 miesięcy od zakończenia roku obrotowego.
Niezłożenie sprawozdania z z działalności i/lub sprawozdania finansowego we właściwym sądzie rejestrowym skutkuje karą grzywny lub ograniczeniem wolności!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Wyraź swoją opinię.